21 august 2011

pui cu prune si garnitura delicioasa de asparagus cu cartofi copti

Am acceptat cu drag invitatia Gabrielei (Papa Bun) de a ma alatura frumosului proiect "dulce Romanie 2011"
Multumesc Gabriela ;) si felicitari Mihaela pentru initiativa!

ingredientele vedeta ale acestei luni sunt prunele si puiul :) ... drept pentru care m-am conformat cu placere si am pregatit pui in sos dulce de prune cu garnitura de asparagus si cartofi copti cu rozmarin si unt



un festin culinar, o explozie de arome deosebite si perfect compatibile, care a facut furori pana si prin vecini :P


puiul cu prune e preferatul meu, alaturi de pieptul de rata cu cirese amare si daca il veti incerca cu siguranta va trona in lista cu retetele favorite! 

ingrediente pentru 3 portii:
6 copanele de pui, sosul pentru marinat (o lingurita de condimente: busuioc+oregano+piper alb+boia dulce de ardei, sare, 1lingurita de zahar brun si 6 lg de ulei masline) 6 prune intregi, 1 ceasca suc de prune (eu am facut in casa), 
puiul se pune la marinat peste noapte sau macar cu 3-4 ore inainte de preparea oficiala :) 
garnitura: 6 cartofii medii pt copt + 2 lg unt + 1 ceasca de lapte + sare + rozmarin, o legatura de asparagus

se aseaza pulpitele de pui intr-o tava termorezistenta, peste care adaugam cele 6 prune taiate sferturi si sucul de prune dupa care se da la cuptor, treapta din mijloc, foc mediu spre mic, cel putin 60 minute (e bine ca la fiecare 30 minute sa intoarceti puiul pe partea cealalta, sa apuce sa se imbibe cu sosul delicios)! daca scade prea mult atunci mai adaugati putin suc de prune sau chiar niste vin rosu daca va place :P 


curatati cartofii si crestati-i un pic doar pe una dintre parti! asezati-i intr-o tava termorezistenta, ungeti-i cu putin unt, stropiti cu o canuta de lapte dulce, presari putina sare si adaugati cateva frunzulite de rozmarin! se coc pana devin aurii si numa buni de papat :) 

aproape de sfarsit trebuie preparat si asparagusul

acesta trebuie curatat de coatoare si aveti aici mai multe detalii
Odata spalat si uscat, acesta trebuie parjolit 3-4 minute (nu mai mult) in ulei de masline! 
E delicios, usor crocant si se potriveste perfect :P

o reteta speciala cu o combinatie de arome care mai de care mai suave pe care va invit cu drag sa o incercati! 

va pup cu drag,
A. 

2 comentarii:

Aluculesei brindusa spunea...

Normal iubita ca a facut pofta si la vecini ,la asa bunatate de reteta mi-ai facut mie pofta.Mulumesc mult iubita,o portie e sigur a mea nici nu mai intreb,pofta buna tuturor!

Amoush spunea...

;) multumesc Brindusa!
esti oaspetele de onoare in seara aceasta!

te pup cu drag,
Amoush